Cum să începi un magazin de succes pe Etsy? – La povești cu Nicoleta de la Nicomade.me

Bun venit, dragi membrii ai Small Business Club! 😊 Astăzi aș vrea să vă invit la o cafea virtuală și la o discuție relaxată cu Nico, proprietara unui magazin online de succes pe Etsy. O urmăresc pe Nico pe social media de câțiva ani și îmi plac mult postările ei legate de viața de antreprenor, așadar îmi doream de mult să stăm la povești. Sper că veți găsi acest articol util și plin de inspirație!


A: Bună, Nico! Mă bucur că am reușit în sfârșit să ne sincronizăm pentru acest interviu. Îți admir talentul și tenacitatea! Ai putea să te prezinți și să îmi povestești puțin despre ce faci tu?

N: Bună, Andreea! Și eu mă bucur foarte mult că am reușit. Sunt Nicoleta, am 36 de ani, sunt economist de profesie și dintotdeauna mi-au plăcut obiectele create de mână. De aceea, încurajam cu fiecare ocazie creatorii locali.

Stânga, N de la Nico. Dreapta, spațiul ei de lucru.

La 26 de ani am început să creez propriile bijuterii din lut, ca o modalitate de relaxare după orele lungi petrecute la birou. După câțiva ani am hotărât să părăsesc viața de angajat, pentru că îmi răpea tot mai mult din timpul liber, și să mă dedic în întregime hobby-ului, pe care voiam să îl transform în job full-time. 

În prezent creez portrete personalizate cu animăluțe și oameni (atât 2D cât și 3D) din lut polimeric pentru magazinul meu pe Etsy. În plus, fac tot ce îți poate veni în minte legat de activitatea unei afaceri. Pe lângă creator, sunt om de marketing, mă ocup de customer service, sunt copywriter, fotograf, contabil, achiziționez materialele, împachetez colete și mă ocup de livrări.

Cațeluși adorabili 3D, creați de Nico după pozele animăluțelor.

A: Cum a început povestea ta cu Etsy?

N: După cațiva ani de interacțiune cu piața locală, am hotărât să îmi extind orizontul și să mă adresez și restului lumii, după ce am avut câteva comenzi neașteptate din străinatate de la oameni care m-au găsit pe Facebook.

Timp de o lună m-am documentat asupra a ceea ce presupune să ai un magazin pe Etsy (care este prima și cea mai mare platformă dedicată vânzării produselor create manual din lume) și mi-am creat un plan în ceea ce privește modul în care trebuie să construiesc magazinul astfel încât clienții să poata să îmi găsească produsele în marea de produse disponibile pe Etsy.

Pandantive personalizate create de Nico

A: Care sunt cele mai importante lucruri pe care trebuie să le faci pentru a avea un magazin de succes, din experiența ta?

N: Etsy îți dă bile albe și îți afișează produsele în search în funcție de anumite aspecte ce țin de magazinul tău: review-urile, vânzările, câte like-uri primesc produsele din magazinul tau, dacă ai sau nu reclamații din partea clienților, dacă expediezi produsele la termenul comunicat clientului când plasează comanda.

Aceste criterii se schimbă periodic și trebuie să fii pe fază atunci când Etsy anunță schimbări.

Iată care sunt aspectele de care am ținut eu cont și am văzut că funcționează:


1. M-am documentat asupra modului în care să îmi creez descrierile produselor și să stabilesc cuvintele cheie, astfel încât să fie atractive și să mă ajute să fiu ușor de găsit în căutările utilizatorilor. 

Nu merge să le scrii la întâmplare în speranța că vor funcționa. Marmalead.com este un site unde poți să îți îmbunătățești cuvintele cheie contra unui cost lunar.


2. Fotografiez produsele cât de bine știu și pot eu.

Fotografiile sunt singurul mod prin care clienții pot vedea produsul și pot interacționa cu el în primă fază. Deci, sunt foarte importante. Nu este musai să ai un DSLR pentru asta, telefoanele de acum fac fotografii foarte bune. Important este să îți pui în valoare cât mai bine produsul, pozele să fie clare, luminoase, să accentueze și detaliile (de textură de exemplu), ținand cont că utilizatorul nu îl poate atinge.


3. Am completat toate rubricile din cadrul magazinului și încerc să îl actualizez periodic, astfel încât potențialul client să vadă că există activitate în magazin.


4. Am ținut cont de toate campaniile de reducere sau promoțiile pe care Etsy le-a organizat. În perioada acelor campanii, ei promovează cu precădere magazinele care iau parte la acestea.


5. Încerc să îmi tratez clienții așa cum mi-aș dori și eu să fiu tratată.

Răspund în maxim 24 de ore mesajelor și solicitărilor, iar atunci când creez produsele comandate, îi țin la curent pe clienți cu ceea ce se întâmplă. De asemenea, le trimit fotografii din timpul procesului de lucru ca să îmi spună părerea lor și să putem face schimbări dacă sunt necesare.

Așa mă asigur că produsul final este pe placul clientului înainte de a pleca de la mine și încerc să îl ambalez cât mai drăguț, ca să pară că este un cadou.


6. Respect termenele promise, și, dacă se întâmplă să nu mă pot ține de cuvânt, anunț acest lucru din timp.


7. Cea mai importantă decizie pe care am luat-o a fost schimbarea firmei de curierat. La început făceam livrările prin Poșta Româna, însă acum lucrez cu o firmă de curierat rapid.

Așa reușesc să controlez tot procesul de livrare, pe lângă faptul că pachetele ajung mult mai repede și în siguranță la destinație. Aspectul livrarii era cel mai mare stres pentru mine, si acum a disparut complet.

Pachetele ambalate superb de Nico arată ca un cadou pentru destinatar.

A: Care a fost cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o de când ai deschis magazinul?

N: Inițial, eram foarte panicată sa nu primesc vreun review negativ, știam că Etsy ține cont foarte mult de acest aspect în promovarea produselor. Până când mi-am dat seama că nu este o abordare sănătoasă, pentru că trăiam într-un stres constant.

Acum încerc să fac tot posibilul să am o relație bună cu fiecare client, mai ales cu cei nemulțumiti, când apar. Dacă știu că mi-am dat toată silința și le-am oferit alternative pentru soluționarea problemelor, atunci pot dormi liniștită, chiar dacă primesc un review negativ. Știu că oricum nu puteam face mai mult decât am făcut.

Vor apărea și pierderi și nu trebuie să ne irosim timpul și energia supărându-ne când se întamplă. Cel mai important este să învățăm lecția din fiecare situație și să facem schimbările necesare pentru a o evita pe viitor.

Nico crează și decorațiuni pentru torturi. În imagine, un bebe-iepuraș pentru aniversarea de 1 an a unui copil

A: Creațiile tale ajung prin Etsy la clienți din toată lumea. Care este cea mai frumoasă poveste a unui produs creat de tine?

N: Așa este, ajung prin colțuri ale lumii în care nici nu am visat să ajung vreodată fizic. Sunt multe povești frumoase.

Mi s-a întâmplat odată ca un produs creat de mine să apară într-o revistă din Statele Unite, fără ca eu să știu. Un client a primit revista în cutia poștală, m-a găsit acolo, a intrat pe site și a comandat. Eu nu am știut acest lucru decât abia la final, după ce produsul a fost livrat.

Am mai avut o clientă care nu se descurca să îmi trimită o poză cu animăluțul ei, așa că mi l-a descris în detaliu. Pe baza descrierii, i-am creat portretul.

S-a mai întâmplat ca o clientă de-ale mele să mearga la muzeu in New York și una dintre doamnele care lucrau acolo să aibă la gât un pandantiv cu cățeluș creat de mine. Clienta vizitator a abordat-o pe posesoarea pandantivului și așa i s-a confirmat bănuiala.

O decorațiune personalizată pentru tortul de nuntă, creată de Nico

A: Care este cea mai dificilă parte atunci când ai un magazin online? 

N: Ceea ce mi se pare cel mai dificil în a avea un magazin pe Etsy este că nu pot controla anumite aspecte, trebuie să mă supun deciziilor pe care le ia site-ul. Eu pot doar să mă adaptez astfel încât să nu îmi fie afectată activitatea.

Pe de altă parte, dacă nu aș avea magazinul pe această platforma, nu aș putea avea acces la o comunitate așa de mare precum cea a utilizatorilor Etsy.

Recomandarea mea ar fi să nu ai un singur magazin online, ci să încerci să îți diversifici venitul, să nu te bazezi exclusiv pe o platformă.

A: Dacă ar fi să îi dai un sfat cuiva la început de drum în aventura Etsy, care ar fi acela?

N:

Să nu mai stea pe gânduri și să deschidă magazinul! Nu o să găsești niciodată un moment potrivit și nu te vei simți niciodată pregătit 100%.

Fă-ți temele cât poți tu de bine și începe! Restul vei învăța pe parcurs, pe măsură ce avansezi. Sunt lucruri pe care nu ai cum să le prevezi decât dacă te apuci de treabă. Împarte totul în pași mici, și nu va mai fi așa de înspăimântător!

Deși par multe informații, odată ce le stăpânești, totul devine mult mai ușor. 

Las aici un link (Convome.com) cu podcast-uri unde sunt invitați vânzători pe Etsy din toată lumea, și vei afla că nu ești singur în temerile pe care le ai și poți învăța câteva ceva de la fiecare.

La final, vă invit să o urmăriți pe Nico pe Instagram și să aruncați și un ochi pe magazinul ei online din România, unde puteți găsi, pe lângă produsele prezentate în acest articol, și bijuterii sau suporturi simpatice de pensule. 

Sper că v-a plăcut și v-a fost util acest articol. Ca de obicei, dacă aveți vreo întrebare sau vreun feedback, vă aștept cu drag mai jos, în comentarii. 

 

Unicorni și inimioare,
Andreea

O părere despre articolul “Cum să începi un magazin de succes pe Etsy? – La povești cu Nicoleta de la Nicomade.me

  1. Nico a scris:

    Iti multumesc foarte mult pentru invitatie, Andreea! Mi-a facut mare placere si intrebarile tale au fost foarte bine gandite. Sper ca informatiile sa fie de folos. Iar daca cineva are mai multe intrebari, mi le poate adresa fara probleme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.